Frågor & svar

Frågentecken
Vad hjälper 2KöK catering till med?
Givetvis levererar vi mat, men ofta vill våra kunder ha hjälp med fler detaljer kring festen eller eventet. För de som önskar ordnar vi hela arrangemanget, såväl mat som lokal, personal och underhållning. Vår personal är vana vid de mest skiftande uppdrag. Kom med dina festdrömmar till oss, så hjälper vi dig att förverkliga dem.

Hur gör jag när jag vill beställa av er?
Det lättaste sättet är att maila oss på catering@2kok.se men det går bra att ringa oss också på 0911-12245.
 Berätta vilken typ av fest du skall hålla, önskemål på mat, ungefärlig budget och om du har behov av lokal. Vi återkommer till dig med en offert eller bekräftelse för det du beställt samt priser för hyrgods, personal, etc.

Vad kostar maten?
I våra menyer under fliken catering hittar du priser för del av vår mat. Priset är per person och inklusive moms. 
Be oss gärna om en offert så lämnar vi pris på önskemål av mat eller om ni har en budget så ger vi er ett par förslag.

Hur många portioner kan jag beställa?
Vi har en minimigräns på 20 portioner. Det betyder att du som minst måste beställa 20 portioner av en och samma rätt. Av praktiska skäl går det inte att leverera i små kvantiteter.

Kan man få mängd rabatt?
Om man är 50 personer eller fler lämnar vi 5% rabatt på det totala ordinarie priset. Är man 100 personer eller fler så lämnar vi 10% rabatt på det totala ordinarie priset.

Kan ni hjälpa till med servering?
2KöK har egen serveringspersonal som bistår med servering och uppdukning. Vi ordnar även med annan personal, exempelvis garderob, kökspersonal eller DJ! När det gäller personal per antal gäster går vi efter SHR:s rekommendationer. Ta gärna hjälp av oss innan ni bestämmer er för hur många ni vill hyra in.

Vad kostar det att hyra personal av er?
Serveringspersonal/hovmästare/kock kostar från 395 kr/timme till 495 kr/timme inklusive sociala kostnader, exklusive moms. Vi har en minimum debitering på 4 timmar för vår personal. Personalens timmar räknas från deras avgång till återkomst i vårt leveranskök på Acusticum 4. OB-tillägg för obekväm arbetstid tillkommer, kvällar och helger. Behöver ni projektledare för större arrangemang har vi en event avdelning som sköter det. Fråga oss gärna!

Kan jag hyra DJ av er också?
Visst kan vi ordna DJ! Även artister eller annan personal ordnar vi. Vi har ett stort kontaktnät och hjälper till att förmedla för att ge våra kunder den bästa servicen. Ingenting är omöjligt!

Går ni igenom beställningen med mig innan festen?
I de allra flesta fall får du en skriftlig bekräftelse på det du beställt, och när det behövs går vi även igenom alla detaljer kring din beställning. Ofta hörs vi under resans gång per telefon, då kan vi reda ut alla detaljer; allt från garderob och fördrinksglas till toaletter, transport, bord, stolar, musik, hur servetterna ska vikas, och så vidare. Vi ser helt enkelt till att du kan njuta av festen i lugn och ro!

Hur långt innan festen måste jag beställa?
Din beställning måste göras senast fyra hela arbetsdagar före ditt arrangemang. Större beställningar och fester bör göras cirka 10 arbetsdagar före leverans.

Jag måste göra ändringar i min beställning, går det?
Alla ändringar måste vara oss tillhanda senast tre hela arbetsdagar före leverans. Vid större arrangemang cirka 10 arbetsdagar före. Glöm inte bort vegetarianer eller annan specialkost såsom gluten- eller laktosfria alternativ.

Kan man få maten levererad?
Absolut! Vi levererar alltid direkt till våra kunder enligt överenskommelse.

Vad kostar leveransen?
Leveransavgiften varierar beroende på var du bor, det vill säga vilken geografisk zon du tillhör. Avgiften beror också på vilken dag (helgdag eller vardag) leverans skall ske samt leveranstid på dygnet. Priset är från 395 kronor och uppåt.

Kommer maten upplagd?

Maten levereras upplagd i skålar/fat eller på tallrik, så som vi tillsammans kommit överens om. Den eventuellt varma maten levereras i värmeskåp, som kopplas till ett vanligt vägguttag så att den håller sig varm fram till servering. Önskar ni engångsupplägg ordnar vi givetvis det!

Cocktailtilltugg
Ligger upplagda på fat, i korgar eller så som vi kommit överens om. Det är bara att ställa fram till era gäster!

Buffé
Levereras dekorerad och färdigupplagd på fat, i skålar, etc. Varma tillbehör levereras i värmebox, upplagt på fat eller i karott.

Förrätter
Vi kommer tillsammans överens om hur ni vill ha det! Levereras på fat så att ni själva kan lägga upp det på eget porslin. 

* Varmrätt
Kommer i värmeboxar.

Desserter
Upplägget för desserterna varierar beroende på vilken dessert ni valt. Ni får dem nästan alltid färdigdekorerade portionsvis i glas, skål eller på tallrik.

Ingår tallrikar och bestick?
Uppläggningsfat ingår alltid. Behöver du däremot bestick, glas, porslin till buffén eller varmrätten, kaffegods, servetter, dukar, bord, stolar med mera, kan du hyra detta av oss. Meddela oss bara vad du behöver så ordnar vi det! Alla vet vi hur skönt det är att slippa disken efteråt.

Kan man boka er personal under en timme för uppdukning?
Vi hjälper gärna till att duka upp, minimidebitering för vår personal är 4 timmar enligt kollektivavtal.

När kommer maten som jag beställt av er?
Vi är flexibla, men om ni beställt varma inslag rekommenderar vi att leveransen sker cirka 30 minuter innan arrangemanget/middagen börjar.

När får jag allt mitt porslin och material som jag hyrt av er?
Hyrgodset levereras minst 4 timmar innan arrangemanget. Har ni bokat personal genom oss tar vi hand om de delar vi kommit överens om, exempelvis transport av dryck, hyrgods, etc. I annat fall är det ni själva som tar emot och hanterar godset. Vill ni ha materialet tidigare ordnar vi givetvis det! Ibland kan det vara skönt att ha allting på plats redan dagen innan.

När hämtar ni tillbaka porslinet som jag hyrt av er?
Disk och övrigt hyrgods hämtas första vardagen efter arrangemanget! Har man möjlighet och vill slippa leveranskostnad så går det bra att hämta & återlämna godset själv, Vi tar dock inte ansvar för transportskador, nedsmutsning eller kvalitetsförsämring vid egen transport.

Avbokning, vad gäller för regler?
Vi är med i VISITA / SHR, Svenska Hotell och Restaurang och enligt deras regler gäller skriftligt avbokning och vid senare avbeställning än fyra veckor skall beställaren ersätta leverantören med en viss procent som är överenskommet i förhand. Men vi har i det fallet valt att gå en enklare väg. När man beställer så kommer man också överens om vad som gäller för sista dag eller tid för avbokning samt kostnaden som blir till följd av sen eller ingen avbokning.



Kontakta oss!

Telefon

Öppettider 2KöK Acusticum
måndag – fredag: 09.00 – 15.00
telefon: 0911 – 122 45

Öppettider 2KöK Nolia City
måndag – fredag: 11.00 – 13.30
telefon: 0911 – 168 72

Öppettider 2KöK PoPup Restaurangen
måndag – fredag: 11.00 – 13.00
telefon: 0911 – 23 96 91